Dein Kombipaket|2in1

Fernstudium zum Dipl. Ernährungscoach und Dipl. Personaltrainer

Personaltrainings anbieten | Trainingspläne erstellen | Ernährungsberatungen anbieten | Ernährungspläne erstellen 

 Inhalt des Ausbildungspakets:

Fernstudium zum Dipl. Ernährungscoach  

Fernstudium zum/zur Dipl. Personaltrainer/in

Erwerbe beide Ausbildungen zu einem unschlagbaren Preis von CHF 2'999.- statt CHF 7'200.-
  

Deine Ersparnis: CHF 4'201.- (über 50 % Frühbucherrabatt)

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Deine Vorteile auf einen Blick

Inhalt Ausbildungen

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Orts- und zeitunabhängig lernen

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Keine Anfahrtskosten / Zeit- und Kostenersparnis

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Du bestimmst das Lerntempo

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24 Stunden / 365 Tage Zugriff auf Videos & Unterlagen

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Über 50% Frühbucherrabatt. Du Sparst : CHF 4'201.-

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ca. 30 Stunden Videos 

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Über 500 Fotos von Fitnessübungen

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Unterlagen als PDF downloaden

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Prüfungsvorbereitungsdokumente

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Listen & Vorlagen für Ernährungsberatung/Personaltraining

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Online Prüfung / Diplom nach bestandener Prüfung

Fernstudium zum Dipl. Ernährungscoach & Dipl.  Personaltrainer 

Fernstudium Ernährungscoach

Inhalt dieser Ausbildung

  • Grundlagen Ernährung

  • Entgiftung und Entschlackung

  • Makronährstoffe (Kohlenhydrate, Proteine & Fette)

  • Mikronährstoffe (Vitamine, Mineralstoffe & sekundäre Pflanzeninhaltsstoffe)

  • Hormone

  • Immunsystem

  • Säure-Basen-Haushalt

  • Verdauung/Stoffwechsel

  • Krankheiten & Allergien

  • Ernährungsberatung & Coaching

  • Nutrition Timing

  • Ernährungsplanerstellung

  • Supplements

  • Darmgesundheit

Ziel der Ausbildung

  • Als Ernährungscoach verfügst Du über ein vertieftes Fachwissen in den Bereichen Gesundheit und Ernährung

  • Du kannst die Ernährung deiner Kunden analysieren und Fehler erkennen und eliminieren

  • Du bist in der Lage professionelle, inspirierende und motivierende Ernährungsberatungen und Kundengespräche durchzuführen

  • Du kannst individuelle Ernährungspläne zusammenstellen

  • Als einer der besten Ernährungscoaches wirst Du gerne von deinen Kunden weiterempfohlen 

  • Du kannst Dich als Ernährungscoach, sowie deine Produkte und Dienstleistungen professionell vermarkten

  • Als Experte kennst Du Dich mit Nahrungsergänzungsmitteln aus

  • u.v.m.

Fernstudium Personaltrainer

Inhalt dieser Ausbildung

  • Motorische Fähigkeiten 

  • Grundlagen Kraftsport

  • Anatomie & Physiologie

  • Muskelgruppen

  • Muskelaufbauprozess

  • Energiebereitstellung

  • Trainingsgeräte

  • Aufwärmübungen Herzkreislaufsystem

  • Aufwärmübungen Gelenke, Sehnen und Bänder

  • Übungen mit Geräten und im Freihantelbereich 

  • Übungen ohne Geräte 

  • Regeneration & Übertraining

  • Trainingsgestaltung

  • Ganzkörpertraining/Splittraining

  • Trainingsablauf

  • Trainingsperiodisierung

  • Trainingsplan analysieren und erstellen

  • Personaltraining

  • Supplements

Ziel der Ausbildung

  • Du kannst Trainingspläne von Kunden analysieren und optimieren
     

  • Du bist in der Lage individuelle Trainingspläne zu erstellen
     

  • Du kannst professionelle & motivierende Personaltrainings durchführen
     

  • Als Personaltrainer/in kennst Du den genauen Bewegungsablauf der Übungen 
     

  • Als Personaltrainer/in kennst Du den Muskelauf- und Fettabbauprozess 
     

  • Du kennst die wichtigsten Bestandteile eines effektiven und effizienten Muskeltrainings
     

  • Du kennst Massnahmen zur Vorbeugung von Verletzungen oder Behebung von Beschwerden

Die Unterschiede zwischen Fitnessinstruktor & Personaltrainer 

Fitnessinstruktor 

  • Ausbildungsdauer: 6 Monate bis 2 Jahre

  • Kosten für die Ausbildung über CHF 10'000.-

  • Muss während der Ausbildung 1'500 Stunden
    Praktikum machen

  • Voraussetzung ist: Er muss einen Fitnessinhaber finden, der ihn als Praktikant einstellt

  • Verdient während der Praktikum  max. Brutto CHF 1'500.-(monatlich)

  • verdient Brutto CHF 20.- bis CHF 25.-/Stunde

  • Arbeitet ca. 180 - 200 Stunden im Monat und verdient ca.
    CHF 3'000.- bis CHF 4'000.-/ (Brutto)

  • Muss nach der Ausbildung einen Arbeitgeber finden, der ihn einstellt und ihm einen Lohn bezahlt - Wahrscheinlichkeit, dass ihn/sie jemand einstellt, ist ziemlich gering, da ein Mitarbeiter immer ein Kostenfaktor darstellt. Daher stellen immer mehr Fitnessinhaber ihr Konzept auf 24-Stunden Fitness um. Diese Fitnesscenter sind meistens unbetreut sind. Somit können Kosten gesenkt werden. 

  • ist abhängig vom Arbeitgeber

  • hat fixe Arbeitszeiten

  • kann sich seine Kunden nicht aussuchen (muss jeden trainieren)

  • muss neben Fitnesstrainings weitere Aufgaben erledigen wie z.B. Shakes ausschenken, verkaufen, Geräte putzen, an der Kasse stehen, Inventare durchführen, usw.

  • hat einen Chef / Vorgesetzten

  • hat Arbeitskollegen, welche er sich nicht aussuchen kann

  • verdient ab zusätzlich verkauften Produkten nichts

  • verdient am Verkauf nichts, z.B. wenn der Kunde im Onlineshop des Fitnesscenters Produkte bestellt

  • entwickelt einen Arbeitnehmergeist und macht sein Leben abhängig von anderen

Personaltrainer/in (bei der SNF Academy)

  • Ausbildungsdauer: Individuell - kann lernen, wann, wie viel & wo er/sie will. Muss nicht an einem bestimmten Tag in der Schule erscheinen, sondern kann selber planen. 

  • Kosten für die Ausbildung zum Personaltrainer: CHF 1'999.- 

  • kann nach der Ausbildung direkt als Personaltrainer loslegen und Kunden trainieren und betreuen,

  • ist selbständig

  • verdient Brutto CHF 150.- bis CHF 500.-/Stunde

  • Verdienstmöglichkeiten monatlich zwischen
    CHF 5'000 - CHF 15'000.-

  • Arbeitsstunden monatlich ca. 50 - 80 Stunden - Dadurch hat er/sie Zeit für sich, seine persönliche Weiterentwicklung und Familie

  • ist nicht abhängig von einem Arbeitgeber

  • kann arbeiten wann und wo er will

  • Kann eigene Dienstleistungen erschaffen, wie z.B. Groupfitness, Outdoor Trainings, Fitness für Kinder, Fitness für Frauen, Fitness für Firmen, u.v.m

  • kann sich seine Kunden selbst aussuchen
    (muss nicht jeden trainieren)

  • baut sich seine eigene Firma auf und arbeitet immer für sich selbst und die eigenen Träume

  • ist sein eigener Chef

  • hat nur Arbeitskollegen, welche er sich selbst aussucht

  • verdient ab jedem zusätzlich verkauften Produkt

  • hat die Möglichkeit mit einem eigenen Online-Shop oder mit Affiliate-Marketing Provisionen zu verdienen, wenn der Kunde online Produkte oder Dienstleistungen bestellt

  • Entwickelt einen Unternehmergeist und ist unabhängig und selbständig

Fragen und Antworten zum Fernstudium | Online Ausbildungen Fitness & Gesundheit

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1. How does workplace Health & Safety law apply to Self Build?


Health and safety law should not discourage people from undertaking self build projects if they feel they have the necessary skills, knowledge and understanding of construction processes. However, construction work is high risk work and each year more than 50 people are killed and many thousands seriously injured. Small sites account for up to three quarters of these incidents. Self builders will have duties under workplace health and safety law if a) they intend to sell the property on completion, in which case they would be considered to be a Developer b) the self builder directly employs (even if only temporarily), workers to build the property c) they choose to manage the project taking on Contractors to do the work The Construction (Design and Management) Regulations 2007 (CDM) place duties on all those in the construction supply chain including the client, designers and contractors. Many of the regulations only apply to those who carry out the work as part of a business (a) above would be considered a business. However, some of the regulations also apply to anyone who has control over the way in which construction work is carried out and this will include those self builders who fall into b) and c) above. The self builder who takes on the project management role would have duties to ensure: health and safety risks are properly controlled throughout the project activities are coordinated to ensure the work is done safely contractors they appoint are competent to do the work safely, and those working on site co-operate with each other. Practical guidance on how to manage a construction site and control the risks that arise from construction work can be found on the HSE Website at www.hse.gov.uk/construction Where the self builder employs workers there will be some additional duties such as obtaining Employer’s Liability Compulsory Insurance and the duty to control the risks that arise from the construction work. There are a number of well known duties under CDM which are not required of self builders There is no requirement to notify HSE of the project A CDM Coordinator need not be appointed A Health and Safety plan does not have to be prepared A Health and Safety file does not have to be prepared for the completed structure/building




2. HSE's Legal Interpretation of Self-Build


Table not available on Mobile. HSE have provided the following self build health and safety guidance (produced March 2012) as a result of work undertaken by Self-Build Zone as part of its contribution to the action plan to promote the growth of self build housing produced by the self build government-industry working group in July 2011. It’s designed to demonstrate to the self-builder the importance of health and safety and where their responsibilities lie. Practical guidance on how to manage a construction site and control the risks that arise from construction work can be found on the HSE Website. 1. How does workplace Health & Safety law apply to Self Build? 2. Project based break down of workplace Health & Safety law 3. HSE's Legal interpretation of a Self Build 4. Relevant Documentation and Downloads How does workplace Health & Safety law apply to Self-Build? Health and safety law should not discourage people from undertaking self build projects if they feel they have the necessary skills, knowledge and understanding of construction processes. However, construction work is high risk work and each year more than 50 people are killed and many thousands seriously injured. Small sites account for up to three quarters of these incidents. Self builders will have duties under workplace health and safety law if a) they intend to sell the property on completion, in which case they would be considered to be a Developer b) the self builder directly employs (even if only temporarily), workers to build the property c) they choose to manage the project taking on Contractors to do the work The Construction (Design and Management) Regulations 2007 (CDM) place duties on all those in the construction supply chain including the client, designers and contractors. Many of the regulations only apply to those who carry out the work as part of a business (a) above would be considered a business. However, some of the regulations also apply to anyone who has control over the way in which construction work is carried out and this will include those self builders who fall into b) and c) above. The self builder who takes on the project management role would have duties to ensure: health and safety risks are properly controlled throughout the project activities are coordinated to ensure the work is done safely contractors they appoint are competent to do the work safely, and those working on site co-operate with each other. Practical guidance on how to manage a construction site and control the risks that arise from construction work can be found on the HSE Website at www.hse.gov.uk/construction Where the self builder employs workers there will be some additional duties such as obtaining Employer’s Liability Compulsory Insurance and the duty to control the risks that arise from the construction work. There are a number of well known duties under CDM which are not required of self builders There is no requirement to notify HSE of the project A CDM Coordinator need not be appointed A Health and Safety plan does not have to be prepared A Health and Safety file does not have to be prepared for the completed structure/building Self Build does not attract duties under the Health and Safety at Work etc Act 1974 unless the self builder intends to sell the property on completion in which case they may be considered to be self employed the self builder directly employs (even if only temporarily) workers to build the property As an employer the self builder has a duty to ensure the health and safety of their employee(s). In relation to construction work the Construction (Design and Management) Regulations 2007 (CDM) place duties on those procuring, planning, designing for and carrying out construction work. Many of the duties only fall on those who are carrying out the work as part of a business but a number of important duties will fall on some self builders Self Build is “construction work” and a “project” as defined in the CDM. A self builder cannot to any extent assume the CDM duties/responsibilities of the client, designer, principal contractor or other contractor as these definitions are all qualified by the term '...in the course or furtherance of a business'. A self-builder may be subject to a duty under CDM by virtue of Reg. 25(2), to the extent that the individual controls construction work being carried out. The duty is for the individual to comply with the requirements of Part 4 insofar as they relate to matters within their control. Part 4 includes duties relating to; Safe places of work Good order and site security Stability of structures Demolition or dismantling Excavations Reports of inspections Traffic routes Vehicles Prevention of risk from fire etc. Emergency procedures Emergency routes and exits Fire detection and fire-fighting Temperature and weather protection Lighting In line with the extent of that control self builders will have to ensure that: those contractors they appoint are competent to do the work safely, and those working on site co-operate with each other; activities are coordinated to ensure the work is carried out safely Self Build projects are not notifiable (to the HSE) as the self builder is not a client as defined in CDM. Self builders will not therefore be required to appoint CDM Coordinators or prepare health and safety plans and files.





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